Tv-avgiften


Ska man skratta eller gråta? Blir så less.. Enligt svensk lag skall du betala avgiften om du innehar Tv, radio, video i ditt hem. Spelar ingen som helst roll om dom är trasiga, innehar du något av dom så skall du betala avgift. Nyare generationer väljer att se det dom vill se direkt via datorn. Något som inte ens har med Sverige att göra. Men du kommer att bli tvungen att betala avgift i framtiden för din dator ändå. Likaså avgift för mobiler. Varför? Jo, för att Sveriges Television (kanal 1,2) samt Sveriges radio (P1,P2 etc) skall kunna betala ut löner då dom inte finansieras av reklam som exempelvis kanal 3 och 5.

Vad hände med valfrihet? Jag varken lyssnar eller tittar på någon av dessa kanaler, men betala skall jag. Jag tycker att man borde kunna få välja sitt utbud själv, och jag plockar gärna bort dessa kanaler ur mitt utbud då dom inte tillför mig så mycket men jag har blivit påtvingad att ha dom.  Information får jag på annat håll så jag grinar inte om jag missar rapport liksom.

Skatt betalar jag gärna till bra ändamål såsom sjukvården m.m. Underhållning? Det är väl ändå individuellt.
Känns rätt löjligt att ta upp det här egentligen, men man blir rätt irriterad. Tycker verkligen synd om studenter som har det magert som det är..

våga vägra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0